با کتاب پردازان

وبلاگی در زمینه آموزش مجازی

با کتاب پردازان

وبلاگی در زمینه آموزش مجازی

اضطراب امتحان چیست ؟ و راههای مقابله با آن

تعاریف:
ساراسون و دیویدسون اضطراب امتحان را اینگونه تعریف می کنند، اضطراب امتحان نوعی خود اشتغالی ذهنی است که با خود کم انگاری و تردید در باره توانائیهای خود ، مشخص می شود و غالبا" به ارزیابی شناختی منفی ، عدم تمرکز حواس ، واکنشهای جسمانی نا مطلوب و افت عملکرد تحصیلی فرد منجر می گردد.
گیودا ولودلو Gida LudLow اضطراب امتحان را نوعی واکنش ناخوشایند و هیجانی نسبت به موقعیت ارزیابی در مدرسه و کلاس درس تعریف کرده اند . این حالت هیجانی معمولا" با تنش ، تشویق ، نگرانی ، سردرگمی ، برانگیختگی سیستم اعصاب خود مختارهمراه است .
از نظر کالو KaLow اضطراب امتحان عبارت است از نگرانی فرد در مورد عملکرد ( انتظار شکست ) استعداد و توانایی خویش به هنگام امتحان و موقعیتهای ارزیابی .
علائم و نشانه های اضطراب امتحان:

ادامه مطلب ...

نکاتی برای کاهش اضطراب در دانش آموزان در فصل امتحان

 تعریف اضطراب

اضطراب بیانگر حالت هیجانی نامطلوبی است که محصول فشار و کشمکشهای روانی افراد میباشد و مشخصه بارز آن ترس و بیم از وقوع حوادث آینده است.

مقدمه:   در تمام زندگی , افراد در معرض انواع امتحان قرار دارند از جمله امتحانات دانش آموزان در مقاطع تحصیلی گوناگون, امتحانات ورودی دانشگاه ها , امتحان به منظور ادامه تحصیل, امتحان استخدامی برای احراز شغل و ... بنابراین لازم است کسانی که بنوعی با انواع امتحانات سر و کار دارند توانایی و آمادگی روبرو شدن با امتحانات را در خود افزایش دهند؛ یکی به این دلیل که آزمونها بخش بزرگی از زندگی است و دیگر اینکه مقامی جنبه های زندگی حال و آینده افراد را تحت تاثیر قرار میدهد.

علائم و نشانه های اضطراب امتحان:

ادامه مطلب ...

SMF چیست؟

SMF یک بسته نرم افزاری حرفه ای برای ایجاد انجمن های گفتگو در چند دقیقه می باشد که دارای ویژگیهای زیر است:

لیست ویژگی های SMF
اصلی
- استفاده از PHP و MySQL
- امکان استفاده از قالب های متعدد
- دسترسی پیشرفته و مدیریت کاربران
- امکان پشتیبانی از چندین زبان
- ارائه به صورت متن باز
- طراحی برای کارکرد بهینه
- خروجی های مختلف(XHTML, XML, RSS, WAP) ادامه مطلب ...

خلیج همیشه فارس

خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده است و تا ابد خواهد بود
Google Earth و هرکس دیگری که بخواهد این نام را خدشه دار کند با غیرت مندی ایرانیان روبرو خواهد شد!
چو ایران نباشد تن من مباد!
سلام دوستان
باز هم حمله به هویت ایرانی!
اما ما نخواهیم گذاشت
با مراجعه به آدرس زیر و شرکت در اعتراض فراگیر علیه این اقدام بی شرمانه آنها را مجبور به عذرخواهی و حذف نام جعلی ((خلیج عربی)) حواهیم کرد .
1میلیون امضا لازم است . به ازای هر ایمیل یک امضا.اگر می توانید از چند ایمیل مختلف خود امضا اضافه نمایید و به بقیه ایرانیان نیز خبر دهید تا به این حرکت بپیوندند.
آدرس لینک:
http://www.petitiononline.com/sos02082/petition.html

سایت های مربوط به کتاب و کتابخانه های الکترونیکی در کشور

اولین سایت  Ebook pars به نشانی الکترونیکی WWW.Ebookpars.com کتاب های الکترونیکی برتر و رایگان فارسی را می توان در آن یافت.

همچنین کتاب های الکترونیکی رایگان فارسی نیز از دیگر سایت های فعال در این زمینه است و دارای آدرس اینترنتی WWW.bashgah.net می باشد.

سایت مرکز خرید کتاب های ایرانی به پایگاه اینترنتی WWW.iranbooksshop.com و سایت انواع کتابهای تخصصی و عمومی به نشانی اینترنتی WWW.surfablebooks.com می باشد.

کتاب های الکترونیکی رایگان انگلیسی به پایگاه اینترنتی WWW.free-ebook.net و بزرگترین کتابخانه الکترونیکی جهان دارای آدرس اینترنتی WWW.questia.com است.

سایت کتاب های الکترونیکی انگلیسی به نشانی الکترونیکی WWW.ebooklocator.com سایت دیگر در این زمینه به آدرس اینترنتی http://us.ebooks.com و سایت دیگر نیز به نشانی WWW.ebooksnbytes.com است.

همچنین سایت های http://digital.library.upenn.edu و WWW.maxebook.com و WWW.web-books.com از دیگر نشانی های اینترنتی برای دستیابی به کتاب های الکترونیکی انگلیسی است.

کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز به نشانی اینترنتی WWW.nli.ir است.

کتابخانه بدلین دانشگاه آکسفورد نیز به نشانی الکترونیکی WWW.bodley.ox.ac.uk و برتیشین لایبرری دارای آدرس WWW.bl.uk است.

WWW.loc.gov آدرس اینترنتی کتابخانه ملی لبنان، WWW.deposite.ddb.de آدرس کتابخانه ملی آلمان، WWW.rsi.ru نشانی اینترنتی کتابخانه ملی روسیه می باشد.

کتابخانه ملی فرانسه به نشانی WWW.bnf.fr کتابخانه ملی کانادا به نشانی WWW.collectionscanada.ca و کتابخانه ملی لبنان به نشانی WWW.baakleennationallibrary.com است.

همچنین کتابخانه دانشگاه سیدنی استرالیا به نشانی WWW.library.usyd.edu.au مجموعه کتاب های کشور آمریکا WWW.ala.org و سایت موتور جستجوی انواع کتاب به نشانی الکترونیکی WWW.abebooks.com می باشد.

WWW.mls.lib.ok.us آدرس اینترنتی کتابخانه EMEROPOLITAN و کتابخانه پیشرفته MIT به نشانی http://libraries.mit.edu می باشد.