با کتاب پردازان

وبلاگی در زمینه آموزش مجازی

با کتاب پردازان

وبلاگی در زمینه آموزش مجازی

ترفندهای ظریف درجیمیل

جیمیل سرویس ایمیل متعلق به گوگل میباشد که براستی پرقدرت بوده و دارای تعداد بسیار زیادی اکانت فعال میباشد. این سرویس امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربرانش میگذارد اما آیا همه کاربران از تمامی امکانات آن باخبرند و یا از آنها استفاده میکنند؟
در این مطلب برخی امکانات و ویژگیهای این سرویس دهنده محبوب را معرفی خواهم نمود که شاید تاکنون کمتر به چشم آمده باشند.

Search Options -۱-: در کنار بخش Search در بالای صفحه گزینه ای با عنوان Search Options وجود دارد.

با کلیک بر روی آن چنین صفحه ای ظاهر میگردد:

این بخش برای کاربرانی کاربرد خواهد داشت که با اپراتورهای جستجو آشنا باشند و بخواهند جستجوئی متناسب با نیازشان انجام دهند.

۲- Forward All :

این بخش به شما این امکان را میدهد تا با انتخاب یک سری ایمیل، آنها را جمعا ارسال نمائید.

۳- Favorite Feeds As Web Clips:

وب کلیپها اطلاعات کوتاه و مختصری هستندکه در بالای اینباکس(صندوق ورودی) ظاهر میگردند. میتوانید از طریق بخش Settings و مراجعه به بخش Web Clips آنها را طوری تنظیم کنید که فقط مربوط به موضوعات مورد علاقه شما باشند و لا غیر…!

۴- Personal Level Indicators:

بر روی Settings و سپس general کلیک کنید و در بخشی با عنوان Personal Level Indicators گزینه Show Indicators را انتخاب کنید تا ایمیلهائی که فقط برای شما ارسال شده اند و یا به طور جمعی برای شما هم ارسال شده اند از هم تمییز شوند. در صورتی که فقط برای شما ارسال شده باشند در کنار ایمیل دو علامت “<” خواهید دید.

۵- Filter Messages like this:

اگر شما از بخش تنظیمات و قسمت Create a Filte برای ایجاد یک فیلتر برای ایمیلهای ورودیتان استفاده میکنید، با این بخش میتوانید در زمان صرفه جوئی کنید و ایمیلهایی که میخواهید امثالشان فیلتر شوند را تعیین کنید.

۶- Mute:

برخی اوقات پیش می آید که ایمیلهای متعددی از یک جا دریافت میکنید و نیازی به خواندن آنها نمیبینید. برای آنکه از انبوه شدن آنها جلوگیری کنیدمیتوانید مطابق شکل گزینه Mute را انتخاب نمائید.

۷- Add an event:

اگر شما از Google Calender استفاده میکنید و میدانید فرد دریافت کننده ایمیلتان هم از آن استفاده میکند میتوانید با کلیک بر روی این گزینه، میتوانید آنرا به رویدادی در تقویمتان بیفزائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد